Search This Blog

Monday, December 21, 2009

OZY POPPER

POPPING.... bila dgr jer ada yg sebut popping... aku mesti pasang telinga.. coz itu adalah teknik yg aku cukup minat.. setelah dapat lesen casting di Sabah.. sekarang nie aku nak mencari lesen popping lak kat sini...
di Kota Kinabalu nie aku tercari seseorang yg minat popping sehinggalah aku terjumpa dgn seorang tekong yg bukan sahaja minat popping tetapi juga beliau popping dgn popper hasil tgn beliau sendiri....
inilah popper pertama yang dihasilkan oleh anak beliau yang membawa kpd hasil kerja membuat popper hingga kini



hasil selepas setahun


jenis kayu yang digunakan adalah kayu getah dan juga kayu penguli




ruang belakang yang dijadikan bengkel membuat popper...


spoon buatan sendiri


brader zainal dan anaknya boy yang menghasilkan OZY POPPER


dr segi harga popper yang di buat oleh beliau pada saya berpatutan dan mampu milik...
pasti akan ku sambar 2-3 biji untuk menambah koleksi ku...
dan yang pasti... pasti aku akan turun popping bersama beliau...

7 comments:

  1. sahur... popper buatan brader zainal nie finishing mmg cantik tapi aku ada ragu2 la...

    Dia punya tulang dawai tu cam tulang lure biasa.... Heavvy popper mana ada buat tulang camtu. Semua skang straight tebuk tengah. Tu klu kena gt belasan kilo aku rasa mau tanggal tu... Tu pendapat aku aje tgk dari gambar.

    ReplyDelete
  2. ya betul tu ali... popper nie belum betul2 teruji ngan big size GT... kena cuba dilapangan yg betul2 kaw...

    ReplyDelete
  3. hai bro aliputat, anyway for your informtion setakat sehingga januari 2010, popper ni dah mengena ikan seberat 10.8kg GT, red snapper, Baracuda. For further information, contact terus ngan BRo Zainal, TQ.

    ReplyDelete
  4. salam kenal dari Indonesia.
    bagus juga buatannya bro...sip.

    ReplyDelete
  5. rekod terbaru 13kilo,selalu ikut ni tekong p mancing best

    ReplyDelete